Pozvánka

Ján Peťo o lavínach 10. 1. v Banskej Bystrici

06.01.17
V rámci pravidelných cestovateľských utorkov v Stredoslovenskom múzeu v Banskej Bystrici otvorí rok 2017 lavínový špecialita - Ján Peťo. Jeho prezentácia odznie 10. januára a bude jej predchádzať prezentácia činnosti Horskej záchrannej služby Slovensko. Budú to ukážky práce s lavínovými psami od 15.00 do 16.00 hodiny.

Obe aktivity budú prebiehať v priestoroch Stredoslovenského múzea Banská Bystrica, v mestskej časti Radvaň. V panelákovej zástavbe treba hľadať trochu "utopený" Tihányiovský kaštieľ na Radvanskej ulici 27. Vstupné na premietanie Jána Peťa je 1,50 € pre dospelého, pre študentov a dôchodcov 1,- € a deti do 6 rokov majú voľný vstup. Prezentácia fotografií horského vodcu UIAGM a do roku 2010 niekdajšieho pracovníka Strediska lavínovej prevencie HZS v Jasnej začína o 16.30 h v prednáškovej miestnosti na poschodí prírodovednej expozície. Ak máte záujem sa zúčastniť zaujímavého rozprávania a premietania o Lavínach na Slovensku, tak odporúčame prísť s predstihom do múzea, lebo kapacita premietacej sály je obmedzená. Je to na škodu veci, lebo Stredoslovenské múzeum dáva priestor cestovateľom a prírodovedcom prezentovať zaujímavé informácie zo sveta i Slovenska a častokrát nemožno uspokojiť záujem verejnosti pre málo miest na sedenie.

Ukážky vyhľadávania lavínových psov a prezentácia Jána Peťa sú sprievodnými podujatiami prebiehajúcej výstavy Vlk dravý a jeho potomkovia. Inštaláciu si môžu pozrieť návštevníci múzea počas uvedených podujatí a najneskôr do nedele 29. januára 2017, kedy výstava končí. Vstupné na sprievodné podujatia oprávňuje návštevníka si pozrieť hlavnú výstavu, ktorá sa nachádza v susednej miestnosti, ako bude prebiehať premietanie fotografií Lavíny na Slovensku.

Diskusné fórum
Ján Peťo o lavínach 10. 1. v Banskej Bystrici 06/01/17 00:00 nová téma
Najnovšie články v sekcii

Rozhovor Riaditeľ NPMF: Malá Fatra nie je nafukovacia Malá Fatra oslavuje tento rok 50. výročie ochrany prírody na svojom území. Pri tejto príležitosti sme sa porozprávali s riaditeľom Národného parku Malá Fatra, Michalom Kalašom, o otázkach ochrany prírody, o regulatívoch pre turistov, o ťažbe, … » viac 19/05/17 Soňa Mäkká Rozhovory
Túra Červené vrchy a Giewont v zime Už dlhšiu dobu som plánoval hrebeňovú túru v zimnom období v Tatrách. Vzhľadom na zimnú uzáveru väčšiny tatranských chodníkov na našej strane Tatier, rozhodol som sa vycestovať na víkend do Zakopaného a skúsiť naplniť svoj úmysel tam. Po ... » viac 21/04/17 Igor Mičech Západné Tatry
Extra Meteorologické aspekty ďalekých výhľadov Článok nadväzuje na skorší vynikajúci počin Michala Jurdíka o "topoteórii" terestrických (zem-zem) ďalekých výhľadov (často je tiež, i mnou, používané spojenie: diaľkové pozorovanie). Rozhodol som sa pridať pár riadkov, ktoré pojednávajú ... » viac 20/04/17 Dalibor Výberči Zaujímavosti

Pozvánka Bežkárskym autobusom do Veľkej Fatry od 11. 2. Milovníci bežeckého lyžovania sa môžu tešiť na tohtosezónnu novinku. Z Banskej Bystrice (európske mesto športu pre rok 2017) bude počas sobôt premávať pravidelná autobusová linka do sedla Malý Šturec na pomedzí Veľkej Fatry a Kremnických … » viac 10/02/17 Tomáš Trstenský Správy
Správa Zákaz lezenia ľadopádu Bystré na Poľane Tohtoročná mrazivá zima praje podmienkam na vznik ľadov a ľadopádov v našich horách. Pre podpolianskych lezcov je obľúbeným cieľom zimných aktivít lezenie na skalách v okolí vodopádu Bystrého potoka (Bystrô). Žiaľ, pôvodná výnimka pre ... » viac 27/01/17 Tomáš Trstenský Správy
Pozvánka Ján Peťo o lavínach 10. 1. v Banskej Bystrici V rámci pravidelných cestovateľských utorkov v Stredoslovenskom múzeu v Banskej Bystrici otvorí rok 2017 lavínový špecialita - Ján Peťo. Jeho prezentácia odznie 10. januára a bude jej predchádzať prezentácia činnosti Horskej záchrannej služby ... » viac 06/01/17 Tomáš Trstenský Správy